استراتژی ترید خورجینی (Straddle Trading)

در تاپ تریدرز امروز با یک استراتژی کاربردی و سودآور به اسم استراتژی ترید خورجینی (Straddle Trading) در خدمت شما دوستان و همراهان هستیم.

با ما همراه باشید.

این استراتژی در بازارهای رنج (Consolidation) بکار میرود. در اینگونه بازارها، معامله‌گران در یک حالت بلاتکلیفی و انتظار بسر میبرند و معمولا منتظر اعلام خبر مهمی می‌باشند. در واقع خبر مهمی در راه است که تاثیر چشمگیری بر حرکت قیمت خواهد گذاشت و می‌دانیم بزودی بازار به شدت به سمت بالا یا پایین حرکت حرکت خواهد کرد. مشخصه مهم ناحیه رنج، کندلها با بدنه و سایه کوچک می‌باشند.

در اینگونه موارد چون نمی‌دانیم حرکت آتی قیمت به کدام سمت خواهد بود از دستورات شرطی Buy Stop و Sell Stop استفاده می‌کنیم. 

اینکار به این صورت انجام می‌شود که در بالاترین High ناحیه رنج یک Buy Stop و در پایین‌ترین Low ناحیه رنج یک Sell Stop قرار می‌دهیم. اگر بنای قیمت به صعود باشد دستور شرطی Buy Stop فعال شده و ما دستور شرطی دیگر را حذف می‌کنیم و بر عکس اگر قیمت بنای نزول داشته باشد Sell Stop فعال شده و ما دستور شرطی دیگر یعنی Buy Stop را پاک میکنیم.

میزان فاصله اردرهای شرطی از حداقل و حداکثر قیمت در داخل ناحیه رنج بستگی به تایم فریم و جفت ارز مورد معامله دارد. هر چه تایم فریم بالاتر باشد این میزان نیز باید بیشتر شود. از نظر تئوریک دستورات شرطی باید در جایی قرار گیرند که به احتمال زیاد با رسیدن قیمت به آن، ناحیه رنج شکسته شده و Breakout اتفاق افتاده باشد.

حد ضرر

طبق تعریف، حد ضرر باید در محلی قرار گیرد که با رسیدن قیمت به آن تحلیل ما Fail شده باشد. بر این اساس اگر دستور Buy Stop فعال شود، در صورت رسیدن قیمت به محل Sell Stop نشاندهنده آنست که فرض ما مبنی بر بالا رفتن قیمت اشتباه بوده و لذا حد ضرر را در محل Sell Stop قرار می‌دهیم و برای آنطرف ماجرا هم با همین استدلال کار را انجام می‌دهیم. اگر ارتفاع ناحیه رنچ خیلی بالا بود مخصوصا در تایم‌فریمهای بالاتر، می‌توانید ۵۰ درصد این ارتفاع را بعنوان حد ضرر در نظر بگیرید.

شکست‌های قلابی (Fake Breakout)

در بسیاری مواقع قیمت با رسیدن به دستورات شرطی آنها را فعال کرده اما بجای ادامه حرکت، مجددا به داخل ناحیه رنج برمی‌گردد. در واقع شکستی که اتفاق افتاده بود، یک شکست Fake و یا قلابی بوده است.

شما اصلا نگران این موضوع نباشید. حتی اگر با فعال کردن دستورات شرطی، شما مجددا به داخل ناحیه رنج برگردید و استاپ شما زده شد، باکی نیست. فقط کافی است یکبار شکست واقعی اتفاق بیفتد که در اینصورت علاوه بر جبران تمام ضررهای قبلی، سود قابل توجهی را برای شما خواهد داشت.

محل قرار گرفتن دستورات شرطی

همانگونه که قبلا هم گفته شد، میزان خلاصی (Clearance) به تایم فریم مورد ترید و جفت ارز مورد معامله بستگی دارد که بصورت تجربی میبایست آنرا بدست آورید. ولی برای تایم فریم ۴ساعته حدودا ۱۵ تا ۲۰ پیپ در نظر گرفته می شود.

همچنین بخوانید

ترتیب اهمیت اخبار در فارکس چگونه است؟

کاربرد مهم استراتژی خورجینی در ترید هنگام خبر

یکی از کاربردهای مهم این استراتژی معامله هنگام اعلام خبر می‌باشد.

فرض کنید خبر مهمی در مورد دلار مانند NFP قرار است اعلام شود. پنج دقیقه قبل از اعلام خبر یکی از چارتهای دلار را در تایم یک دقیق باز کنید (مثلا EURUSD) و دستورات شرط را به گونه‌ای قرار دهید که با قیمت جاری حدود ۱۰ پیپ فاصله داشته باشد. در نتیجه استاپ هرکدام ۲۰ پیپ خواد بود. هنگام اعلام خبر و فعال شدن یکی از اردرها، بلافاصله اردر دیگر را حذف کنید سپس مانند شکل زیر همراه با حرکت قیمت و تشکیل کندلاهای جدید استاپ خود را تریل کنید.

ترید برروی جفت ارز، نه ارز

اخبار و شاخصهای اقتصادی بر روی یک ارز اعلام می‌شود اما ما در فارکس بر روی جفت ارز ترید می‌کنیم. بعنوان مثال خبر NFP برای دلار آمریکا اعلام می‌شود، اما اینکه چارت دلار نسبت به چه جفت ارزی برای ترید باز شود مهم است. ممکن است بیشترین تاثیر بر روی EURUSD و یا USDJPY و یا غیره اتفاق بیفتد. به عبارت دیگ انتخاب ارز دوم بسیار مهم است که بر اساس نوع خبر و شرایط فاندامنتال بازار متفاوت خواهد بود.

نکته مهم

ما پیشگو نیستیم و به هیچ وجه نمیدانیم قیمت، ناحیه رنج را به سمت بالا می‌شکند یا پایین. بر این اساس دستورات شرطی را در بالا و پایین ناحیه رنج قرار می‌دهیم تا با شکسته شدن این ناحیه از هر طرف، با قیمت همراه شویم. اما دو چیز را می‌دانیم و آن اینکه زمانی‌ که قیمت در این ناحیه قرار دارد، یعنی بازار دچار بی تصمیمی شده و دیر یا زود از یک طرف شکسته خواهد شد. نکته دیگری که میدانیم آنست که هر چه مدت زمان بیشتری در این ناحیه قرار داشته باشیم،‌ شکست این ناحیه سهمگین‌تر خواهد بود.

منبع

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *