قانون ده هزار ساعت چیست؟

قانون ده هزار ساعت نتیجه یک تحقیق است که در سال ۱۹۹۰ توسط عده ای از روانشناسان روی افراد موفق انجام شد. 

آقای مالکوم گلدول در کتاب “از ما بهتران” (Outliers) نتیجه این بررسی را منتشر کرد. 

نتیجه تحقیقات پس از انتشار، بسیار مورد استقبال قرار گرفت. مقالات بیشماری در تعریف، تمجید و توصیف قانون ده هزار ساعت نوشته شد.

در تاپ تریدرز امروز با ما همراه باشید.

Outliers: The Story of Success

این گروه با بررسی زندگی حرفه ای افراد موفق به یک نتیجه جالب دست یافتند. 

آنها زندگی آهنگسازان معروف، فوتبالیست ها، بزرگان دنیای کامپیوتر و … را بررسی کردند. در کمال شگفتی به این نتیجه رسیدند که عموم آنها به طور میانگین، برای اینکه به حد کمال خود برسند و ستاره دنیای خود شوند، حدود ده هزار ساعت مداوم و خستگی ناپذیر کار (تمرین) کرده اند، و ناخواسته قانون ده هزار ساعت را رعایت کرده اند. 

چطور از قانون ده هزار ساعت استفاده کنیم ؟

اگر بطور میانگین روزانه پنج ساعت برای حرفه مورد علاقه خود وقت بگذارید، حدودا پنج سال و نیم بعد در آن حرفه جز بهترین ها خواهید بود. هر چقدر زمان و ساعتی که در روز وقت میگذارید بیشتر باشد، نتیجه زودتر حاصل خواهد شد. 

اما باید این مورد را هم در نظر بگیرید که ساعتهای تمرین در روز بستگی به عوامل زیادی خواهد داشت، مانند اینکه علاوه بر تمرین باید درستان هم بخوانید، یا اگر شاغل هستید باید زمان زیادی را صرف کار، استراحت و رفت و برگشت به منزل کنید و ببینید که انرژی باقی مانده در بدنتان چند ساعت تمرین در یک روز را پوشش میدهد.

 

نگران ساعاتی که باید تمرین کنید، نباشید

چیزی که اهمیت دارد خود تمرین است، شما میتوانید حتی روزی دو ساعت تمرین کنید، اما تمرین را به هیچ عنوان کنار نگذارید! کسی که شما را مجبور نکرده در پنج سال در رشته خود فوق تخصص بگیرید! حالا چند سال دیرتر چه اشکالی دارد. عنوان متخصص میتواند مدتی منتظر شما بماند. اما ادامه دادن این راه خیلی اهمیت دارد. 

بقول قدیمی ها: آهسته و پیوسته میتوان هر قله ای را فتح کرد !!!

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *