انواع معامله گران بازارهای مالی

معامله گران بازارهای مالی به سبک‌های مختلفی بنا بر سلیقه و روحیه خود در حال ترید و معامله در این بازارها می‌باشند. بعضی از آنها کم صبر و دیگری پر صبر است. برخی می‌خواهند شب را آسوده بخوابند و سعی می‌کنند پوزیشنهای خود را در انتهای هر روز ببندند و برخی دیگر به دید بلند مدت معامله را انجام می‌دهند و یک معامله را برای یک یا چند ماه و حتی سال باز نگه می‌دارند.

امروز در تاپ تریدرز و به همت کانال خوب تلگرامی هنر معامله گری، به انواع معامله گران بازارهای مالی اشاره می‌کنیم و شما می‌توانید ببینید روحیه شما به کدام دسته نزدیکتر و جزو کدام یک از آنها قرار می‌گیرید.

با ما همراه باشید.

اسکالپر (Scalper)

scalper

اسکالپر ها در تایم فریم های بسیار کوچک مثل ۵ دقیقه و ۱ دقیقه معامله می کنند و ممکن است چند ده معامله ( ترید ) در طول یک روز انجام دهند. به طور معمول یک اسکالپر نهایتا معاملاتش فقط در طول همان روز باز است و به روز بعدی کشانده نمی شود. پس اگر شما هم همین شرایط را دارید در بین انوع معامله گران شما یک اسکالپر هستید.

مومنتوم تریدر (Momentum trader)

Momentum trader

مومنتوم تریدر یا همان معامله گر مومنتومی به دنبال تغییر روند ها هستند و نقاطی که انتظار دارند، بازار حرکت چشم گیری انجام دهد. بعد از آن با حجم سنگین وارد معامله می شوند، تا سود آرمانیشان را بتوانند بدست بیاوردند. مومنتوم تریدر معمولا با استفاده از مومنتوم ها و اندیکاتور ها معامله می کنند و دنبال نقطه ای هستند که بازار از آن جا به نظرشان تغییر جهت خواهد داد. ابزار مورد علاقه شان MACD ( مکدی ) و واگرایی هایی است که در آن پیدا می کنند.

معامله گران روندی (Trend traders)

Trend traders

معامله گر روندی سعی می کنند یک روند را شکار کنند، و وارد آن روند می شوند. شعار این دسته از معامله گران “روند دوست شما است” می باشد. ابزار مورد علاقه این دسته از معامله گران مووینگ اوریج ها می‌شد.

معامله گران رنج (Range traders)

Range traders

این گروه با استفاده از حمایت و مقاومت و کانال های قیمتی سعی در پیش بینی حرکت بازار می کنند و بر این اساس اقدام به معامله می کنند، کانال های حمایتی و مقاومتی و لول های قیمتی از ابزار های مورد علاقه این دسته از معامله گران است.

معامله گران نوسانی (Swing traders)

این دسته از معامله گران، میان مدتی می باشند و مدت زمان معاملاتشان بین یکی دو روز تا ۱ هفته است. و خیلی از نویز های بازار را فیلتر می کنند و به دنبال روند های اساسی اند.

معامله گران شکست قیمتی (Breakout traders)

Break out traders

این دسته از معامله گران هنگامی که یک رنج و محدوده قیمتی شکسته می شود وارد معامله می شوند.

معامله گران اصلاحی (Retracement trader)

معامله گران اصلاحی بر این باورند که بازار همیشه در یک جهت حرکت نخواهد کرد بلکه اصلاح هم خواهد کرد بین سطوح حمایتی و مقاومتی. ابزار مورد علاقه این دسته از معامله گران، فیبوناچی می باشد.

معامله گران بلند مدت (Position trading)

position_trader

این گروه با توجه به روند های کلان اقتصادی اقدام به معامله می کنند. به طور معمول این دسته از معامله گران بین ۱ ماه تا ۱ سال در معامله باقی می مانند.

آربیتراژ تریدر (Carry trader)

Carry trader

این گروه که در بازار فارکس یا سایر بازار های ارزی وجود دارند با استفاده از تفاوت قیمت ها اقدام به معامله می کنند. به طور مثال دلار در سلیمانیه یه قیمتی هست در تهران یک قیمت دیگر با استفاده از سود این بازار یک آربیتراژ به وجود می آید و معامله گر سود می کند.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *