بی رحم‌ترین شغل دنیا

حرفه بی رحم ، شاید با خواندن این تیتر ناخودآگاه شغل قصابی یا حرفه‌های مشابه به ذهنتان خطور کند ولی باید بدانید که حرفه بی رحم همینجاست. همین شغلی که ما به عنوان تریدر آنرا انتخاب کرده‌ایم.

خواندن مطلب امروز رو به تمام کسانی که می‌خواهند وارد حرفه معامله گری شوند و هنوز در تصمیم خود مردد هستند پیشنهاد می‌کنم.

یکی از بی رحم ترین مشاغل دنیا، بی برو برگرد، معامله گری و سرمایه گذاری در بازارهای مالی است. نه فقط به این دلیل که بازار رفتار بی رحمانه ای دارد بلکه، این حرفه رابطه انسان با خودش را هم تغییر می‌دهد.

شما هرقدر کارآزموده، توانمند و عالم باشید بازهم، ممکن است به سادگی بر اثر یک اشتباه نابود شوید.

ممکن است در کسب و کارهای دیگر، به رسمیت شناختن ناشناخته ها فروتنی و فضیلت باشد ولی، در این شغل، اگر بخواهی پیروز شوی باید ندانسته های خود را به رسمیت شناسی و برایشان جا باز کنی.

این حرفه بی رحم است. چون اشتباه در آن تاوانی سنگین دارد و این تمام ماجرا نیست. ممکن است بگویی اگر خلبان باشی و اشتباه کنی کار تمام است و اینگونه استدلال کنی که پس وزن اشتباهات در خلبانی بیشتر است. 

نه اینطور نیست. 

اول: نود و پنج درصد خلبانان، شاید بیشتر، هرگز آن اشتباه های مرگبار را مرتکب نمی شوند و با سربلندی بازنشسته می شوند ولی، در بازارهای مالی بافِت هم باشی، اشتباه می کنی.

دوم: ترجیح می دهی با یک گلوله از دنیا بروی یا زیر شکنجه های بازجویی طی هفته ها کشته شوی؟

همچنین بخوانید

قوانین مرتبط با ریسک در سرمایه گذاری

Pilot

اشتباهات معامله گران مثل شکنجه هستند. زخم های عمیق بر روح که خواب شبانه را ازت می گیرند. لبخندت را می دزدد و تک تک نفس هایت را کوفتت می کند.
بدبختی اینجاست که وقتی خلبان باشی اشتباه می کنی و خلاص می شوی ولی اینجا هی اشتباه می کنی و هی اشتباه می کنی و هی اشتباه می کنی.
تنها راهت هم این است که دائم از خودت باهوش تر شوی اشتباهت را کشف کنی، مدتی آرام بگیری تا اشتباه بعدی ظاهر شود.
بی رحمی در این حد که تو مجبوری اشتباهت را لخت ببینی، با صدای بلند، نزد خودت، به آن اعتراف کنی و امیدوار باشی تا اشتباه بعدی چند ماه فاصله باشد. و مادامی که این کار را نکنی شلاق خواهی خورد.

Mistakes همچنین بخوانید

توصیه‌هایی از نایل فولر برای معامله گران مبتدی

شغل ما بی رحم ترین شغل دنیاست چون هم فکر کردنت و هم طرز فکر کردنت هر روز، بی رحمانه مورد قضاوت قرار می گیرد.
کدام حرفه است که بود و نبود آدم تا این حد به اندیشه اش مرتبط باشد؟
کدام حرفه است که در آن لازم باشد هر چند وقت یکبار اعتراف کنی که هیچ نمی دانی و هنوز دانش آموزی؟ در کدام حرفه، هر آن این احتمال وجود دارد تا به درس عبرتی برای بقیه سرمایه گذاران تبدیل شوی؟

در این شغل بی رحم، کلاس و کتاب فقط به تو فقط می آموزند چگونه خودت را به اولین اشتباه برسانی، آنچه باعث موفقیت ات می شود، تسلیم نشدن زیر ضربات شلاق است. باید شلاق بخوری و آماده شلاق خوردن باشی. هرکسی می خواهی باش. در این ماجرا نه خاندانت اهمیت دارد نه صندلیت. تنها راه جلو رفتن “درد” کشیدن است. زمانی که درس های را آموختی به مرحله بعد می روی.
شغل ما بی رحم ترین شغل دنیاست چون در آن آموزش با خون دل خوردن و زیر سنگ آسیاب له شدن رخ می دهد. و این اشتباه کردن و درد کشیدن تا آخرین روز با تو خواهد بود و هرقدر موفق تر بشی، ضربات شلاق سنگین تری منتظر توست.
پس بهش عادت کن. روال کار را بیاموز. تسلیم نشو. هر روز باهوش تر باش و از اشتباه هایت فرار نکن.

با تشکر از کانال خوب هنر معامله گری.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *