ارکان اصلی بازار فارکس

بازار فارکس با تمام بزرگی و پیچیدگی‌های خاص خود دارای سه رکن اصلی می‌باشد که مستلزم رعایت آن توسط تمامی معامله‌گران این صنعت می‌باشد البته به شرطی که مایل به ادامه بقا و ماندن در این بازار باشند.

در مقاله کوچک امروز تاپ تریدرز و به همیاری کانال خوب تلگرامی هنر معامله گری، با این سه رکن آشنا خواهیم شد.

بازار فارکس سه رکن اصلی دارد :

  1. علم تحلیلگری
  2. مدیریت سرمایه
  3. روانشناسی

این سه رکن مانند سه پایه یک صندلی هستند و در صورت ضعف یکی از آنها دو رکن دیگر نمی توانند صندلی را نگه دارند.
به عبارتی نمی‌توان گفت عدم تبحر در یک مورد تنها درصدی از موفقیت ما می کاهد بلکه باید گفت حتی اگر فقط در یک مورد ضعف وجود داشته باشد احتمال موفقیت به شدت کاهش می یابد.

اکثر افرادی که در این بازار شکست می‌خورند کسانی هستند که به این کار به عنوان یک قمار نگاه می کنند در صورتی که فارکس یک علم است.

برای موفقیت در این بازار چاره ای جز تمرین و یادگیری نیست و صد البته باید گفت که در صورتی که راه رسیدن به هدف را درست برویم و برای یادگیری تلاش کنیم مطمئنا عوایدی که در آینده نصیب ما خواهد شد ارزش این زحمات را خواهد داشت.

بنابراین توصیه می کنیم برای بدست آوردن پول عجله نکنید و همچنین به هیچ وجه آرزوهایی رویایی در سر خود نپرورانید.

 به منظور موفقیت می بایست شرکت در بازار فارکس را به عنوان یک رشته کار جدی و مدوام که در بلند مدت شخص به آن مبادرت می ورزد تصور و قبول نموده و با این تصور مطالعات عمیقی را درباره کسب اطلاعات و مهارت های لازم به منظور درست انجام دادن معاملات شروع و ادامه داد. forex

در واقع  به دلیل برخی از ملاحظات روانشناسی هدف اصلی سرمایه گذار بجای بهره برداری مالی باید این باشد که در این رشته استاد گردد و به بهترین وجه ممکن و پیروی از اصول و قواعد صحیح سرمایه گذاری معاملات را انجام دهد. البته هنگامی که شخص از لحاظ اطلاعات و مهارت های لازم به درجه قابل قبولی نائل شود، درآمد مالی نیز به تبع آن حاصل خواهد شد.

مهم ترین هدف در بازار های مالی حفظ بقا می باشد، بدین معنی که می باید از خطراتی که احتمالا امکان دارد سرمایه را تقلیل داده و یا به نابودی بکشاند اجتناب نمود.

هدف بعدی ایجاد یک درآمد معقول و معین که بطور مستمر و مکرر بتواند منجر به ازدیاد سرمایه گردد می باشد و آخرین هدف بدست آوردن سود های بالاتر جهت استفاده و بر آوردن آرزو های مالی می‌باشد، ولی کسب معلومات و حفظ بقا می‌بایست در رأس اهداف معامله گر قرار گیرد.

متأسفانه اغلب تازه واردین، بهره برداری از بازار به منظور برآوردن رویا های مالی خود در کوتاه مدت را تنها هدف خود قرار می دهند و اکثر این افراد نیز به دلیل عدم احساس نیاز به یادگیری و کسب معلومات در زمان کوتاهی شکست خورده و با تجربه تلخی بازار را ترک می کنند.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *