تایم فریم چه تاثیری بر معاملات و روحیه شما دارد؟

تایم فریم چه تاثیری بر معاملات و روحیه شما دارد؟

انتخاب تایم فریم مناسب جهت معامله و ورود و خروج از یک پوزیشن همواره برای افراد تازه‌کار یک دغدغه بوده است که در تاپ تریدرز امروز راهکارهایی برای حل این مهم ارائه می‌دهیم.

با ما همراه باشید.

به پاسخ این سؤال میپردازیم که تایم فریم های مختلف چه تأثیری بر سیگنالهای معاملاتی، حد ضرر و شانس موفقیت معامله دارند؟

این سؤال مهمی است که هر معامله‌گری باید پاسخ آن را بداند، اما بسیاری از معامله‌گران با بی توجهی از کنار این موضوع رد میشوند . اگر شما هم جزو معامله‌گرانی هستید که از استراتژی پرایس اکشن برای معاملات استفاده میکنند، حتما به این موضوع پی برده‌اید که هر کندل در تایم فریم های مختلف نشانگر “احساسات و تمایلات” بازار در آن بازه زمانی است. فرقی ندارد که نمودار یکساعته باشد یا یک روزه، هر کندل قیمتی بازتاب دهنده تمایلات بازار در آن دوره زمانی است. 

به طور مثال اگر در نمودار یکساعته به آخرین کندل قیمتی نگاه کنید، تمایلات بازار در یک ساعت گذشته برای شما مشخص خواهد شد. بر همین اساس نمودارهای یکساعته و چهارساعته اطلاعات بیشتری در مقایسه با نمودارهای ۱۵ و ۵ دقیقه در اختیار معامله‌گر قرار میدهند.

اطلاعاتی که نمودارهای بزرگتر به شما میدهند با ارزشتر و بیشتر از نمودارهای کوتاهمدت است .

ارتباط بین زمان و اعتماد متقابل

businessmen-playing-william-tell_1133-285.jpg

رابطه شخصی دو نفر را در نظر بگیرید. هر چه مدت زمان آشنایی شما با یک فرد بیشتر باشد، شناخت شما از آن فرد هم بیشتر خواهد بود و به راحتی میتوانید تشخیص دهید که آیا باید به او اعتماد کنید یا خیر؟ اگر فردی قابل اعتماد بودن خود را در بلندمدت به شما ثابت کرده باشد، به احتمال زیاد شما به او اعتماد خواهید کرد. اما اگر مدت زمان زیادی را با یک فرد سپری نکنید، نمیتوانید تشخیص دهید که آیا آن فرد قابل اعتماد است یا خیر. اگر شما فردی را برای اولین بار ملاقات کنید، آیا میتوانید تنها با ۵ دقیقه حرف زدن شخصیت او را بشناسید؟ یک روز چطور؟ هر چه زمانی که با یک فرد سپری میکنید طولانیتر باشد، شناخت شما از او هم بیشتر خواهد بود .

چنین رابطه‌ای در معامله‌گری بازار فارکس هم وجود دارد. اگر شما نمودارهای روزانه یا چهارساعته را تحلیل کنید، شناخت بهتری از نوسانات بازار پیدا خواهید کرد. مطالعه بازار در نمودارهای بلندمدت همانند این است که زمان بیشتری را با یک فرد سپری کنید.

اگر از تایم فریمهای کوتاه استفاده کنید، همانند این است که در ۵ دقیقه اول ملاقات با یک فرد به این جمع‌بندی رسیده‌اید که میتوانید به او اعتماد کنید یا خیر. نمودارهای بلندمدت اطلاعات بیشتری در اختیار شما میگذارند. اگر تمرکز شما به نمودارهای ۵ یا ۱۵دقیقه باشد، تصویر کلی بازار را از دست خواهید داد. همه ما دوستهای قدیمی و دیرینه خود را میشناسیم و میتوانیم پیشبینی کنیم که واکنش آنها به اتفاقات و موضوعات به چه نحوی خواهد بود. اما پیشبینی رفتار شخصی که تنها ۵ یا ۱۵ دقیقه با شما بوده کار تقریبا غیرممکنی است .

تایم فریمهای کوتاه نیازمند توجه بیشتری هستند

شما بازار را با چه فاصله زمانی رصد میکنید؟ هر پنج دقیقه یا هر چهار ساعت؟ کدام یک آسانتر است و نیازمند توجه کمتری است؟ هر چه تایم فریم بازار بلندتر باشد، تعداد بررسی و تحلیل بازار هم کمتر خواهد بود. اگر شما هم شغل تمام موقت دارید و یا دانشجو هستید و روزها را در دانشگاه سپری میکنید و یا به هر دلیلی زمان کافی برای تحلیل بازار در نمودار ۵ دقیقه را ندارید، بهتر است که از نمودارهای بالای یکساعته برای تحلیل بازار استفاده کنید. استرس معامله در نمودارهای بلندمدت کمتر از معاملات ۵ دقیقه است .

اکثر معامله‌گران موفق منتظر میمانند تا سیگنال مشخص و قوی در بازار صادر شود و بعد از آن وارد معامله شوند. به همین دلیل این افراد معمولا هر روز دو یا سه بار بازار را بررسی میکنند و اگر سیگنال قوی در نمودارهای چهارساعته یا روزانه باشد، وارد معامله میشوند. این افراد اگر در بازار سیگنالی پیدا نکنند، معامله‌ای هم انجام نمیدهند. برخلاف معامله‌گران تازه‌کار که هر وقت سیگنالی پیدا نمیکنند، تایم فریم بازار را پایینتر می‌آورند تا شاید سیگنالی برای معامله کردن پیدا کنند. به همین خاطر است که معامله‌گران تازه‌کار گاها با نمودار یک دقیقه هم معامله میکنند .

برای معامله‌گران حرفه‌ای مهم نیست که الان در بازار حضور دارند یا خیر. این عادت باعث میشود تا معامله‌گران حرفه‌ای از هیجانات و نوسانات شدید بازار دور باشند. این عادت علاوه بر اینکه برای معامله‌گران پر مشغله مناسب است، بلکه به معامله‌گران تازه‌کار هم این اجازه را میدهد که از استرس دور باشند .

 

همچنین بخوانید

هفت دام ذهنی معامله گری چیست؟

نمودارهای کوتاه مدت باعث افراط در معامله میشوند

افراط در معاملات یا انجام تعداد زیادی معامله اغلب یکی از دامهای معامله‌گری محسوب میشود و گاها معامله‌گر به جای سرمایه‌گذاری در بازار به یک قمارباز تبدیل میشود. یکی از عوامل اصلی که معامله‌گران تازه‌کار دچار افراط در معامله میشوند، نمودارهای کوتاه مدت ۱۵ و ۵ دقیقه است. تعداد سیگنالهای صادر شده در این نمودارها بسیار زیاد است و عطش معامله‌گران تازه کار برای کسب سود باعث میشود تا تعداد معاملات به طور قابل توجهی بالا رود. هر چه تعداد معاملات بیشتر باشد، مدیریت حساب و حتی مدیریت افکار خود شخص هم سختتر خواهد بود. 

اگر شما روز را با نمودار ۵ دقیقه آغاز کنید و نوسانات بازار را در این نمودار ارزیابی کنید، حتما وارد معامله‌ای خواهید شد! ساده‌ترین راه برای دوری از چنین دامهایی پیشگیری از افتادن به دام افراط در معامله است. برای اینکه جلوی معاملات افراطی گرفته شود، بهترین کار استفاده از نمودارهای بلندمدت در بازار است

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *