معامله هنگام خبر؛ بررسی ۲ رویکرد اصلی

در ادامه سری مقالات معامله در هنگام خبر ، در مقاله امروز از گروه تاپ تریدرز، به بررسی ۲ رویکرد کلی در هنگام انتشار خبر می‌پردازیم.

در ابتدا باید این نکته را یادآوری کنیم که هیچ استراتژی واحدی برای معامله هنگام خبر وجود ندارد. هنگامی که اخبار منتشر می‌شوند، قیمت تمایل به حرکت شدید در یک جهت یا واکنش خنثی به داده ها را دارد، زیرا معامله گران نتیجه را در برابر انتظارات بازار پیش‌خور می کنند.

با دانستن این موضوع، دو رویکرد اصلی برای تجارت اخبار وجود دارد:

الف) داشتن یک تعصب جهت دار

ب) داشتن تعصب غیر جهت دار

سوگیری جهتدار

داشتن یک تعصب جهت دار به این معنی است که شما انتظار دارید بازار پس از انتشار گزارش خبری در جهت خاصی حرکت کند. هنگامی که به دنبال یک فرصت ترید در یک جهت خاص هستید، خوب است بدانید که چه چیزی در مورد گزارش های خبری وجود دارد که باعث حرکت بازار می شود.

مفهوم اجماع و عدد واقعی

چند روز یا حتی چند هفته قبل از انتشار یک گزارش خبری، تحلیلگرانی وجود دارند که نوعی پیش بینی در مورد اعداد گزارش را ارائه می‌دهند. این تعداد در میان تحلیلگران مختلف متفاوت خواهد بود، اما به طور کلی، یک عدد مشترک وجود خواهد داشت که اکثریت آنها در مورد آن توافق دارند.

این عدد را اجماع(Consensus) می نامند.

هنگامی که یک گزارش خبری منتشر می شود، عددی که بعنوان مقدار گزارش داده می شود، عدد واقعی(Actual Number) نامیده می شود.

شایعه را بخرید، در اخبار بفروشید.

این یک عبارت رایج در بازار فارکس است چون به نظر می رسد در هنگام انتشار خبر، حرکت قیمت در بازار با اعداد منتشر شده گزارش، مطابقت ندارد.

به عنوان مثال، بیایید بگوییم که انتظار می رود نرخ بیکاری ایالات متحده افزایش یافته است. تصور کنید که ماه گذشته نرخ بیکاری در ۸٫۸٪ بود و اجماع برای این گزارش آینده ۹٫۰٪ است.

معامله در هنگام خبر

با اجماع در ۹٫۰٪، این بدان معنی است که همه بازیگران بزرگ بازار پیش بینی یک اقتصاد ضعیف تر از ایالات متحده را دارند و در نتیجه دلارِ ضعیف تر است. بنابراین با این پیش بینی، بازیگران بزرگ بازار منتظر نخواهند ماند تا گزارش در واقع منتشر شود تا شروع به اقدام در مورد موضع گیری کنند. آنها شروع به فروش دلار خود در برابر ارزهای دیگر قبل از انتشار عدد واقعی خواهند کرد.

حالا بیایید بگوییم که نرخ بیکاری واقعی منتشر شده است و همانطور که انتظار می رود، ۹٫۰٪ گزارش می شود. به عنوان یک معامله گر خرده فروش، شما این را می بینید و فکر می کنید “خوب، این خبر بدی برای ایالات متحده است. وقت آن است که روی دلار پوزیشن فروش باز کنم!». با این حال، هنگامی که شما به پلت فرم معاملاتی خود می‌روید تا شروع به فروش دلار کنید، می بینید که بازارها دقیقا در جهتی که فکر می کردید، حرکت نمی کنند.

در واقع در حال حرکت به سمت بالاست! خاک به سرم! چرا؟

این به این دلیل است که بازیکنان بزرگ در حال حاضر موقعیت های خود را قبل از انتشار گزارش خبری باز کرده‌اند و اکنون ممکن است در حال سود کردن در سمت دیگر بازار باشند.

حالا بیایید این مثال را دوباره بررسی کنیم، اما این بار، تصور کنید که گزارش واقعی نرخ بیکاری ۸٫۰٪ را منتشر کرد.

بازیگران بازار فکر می کردند که نرخ بیکاری به دلیل اجماع به ۹٫۰٪ افزایش می یابد، اما در عوض، این گزارش نشان داد که نرخ بهره در واقع کاهش یافته است و قدرت دلار در حال افزایش یافتن است

آنچه شما در نمودارهای خود می بینید ناشی از این است که بازیگران بزرگ بازار انتظار اتفاق افتادن آن را نداشتند. اکنون که این گزارش منتشر شده و چیزی کاملا متفاوت از انچه پیش بینی کرده بودند می گوید، پس همه آنها تلاش می کنند تا موقعیت های خود را در اسرع وقت تنظیم کنند.

حتی شاید گزارش واقعی نرخ بیکاری ۱۰٫۰٪ را منتشر شود. تنها تفاوت این خواهد بود که به جای افزایش قیمت دلار، مانند یک سنگ سقوط کند!

از آنجا که اجماع بازار ۹٫۰٪ بود، اما گزارش واقعی نرخ بیکاری ۱۰٫۰٪ را نشان داد، بازیگران بزرگ، شروع به فروش بیشتر دلار خواهند نمود، زیرا ایالات متحده در حال حاضر بسیار ضعیف تر از زمانی است که پیش بینی ها برای اولین بار منتشر شد.

این مهم را همواره بیاد داشته باشید که اجماع بازار و اعداد واقعی را پیگیری کنید. با این کار بهتر می توانید اندازه گیری کنید که کدام گزارش های خبری واقعا باعث حرکت بازار و در چه جهتی می شوند.

تعصب غیر جهت دار

یک استراتژی معاملاتی در هنگام خبر که رایج‌تر است، رویکرد تعصب غیر جهتی است. در این روش، هیچ تعصبی بر روی جهت خبر قبل از انتشار آن وجود ندارد و به سادگی بر این واقعیت است که یک گزارش خبری بزرگ یک حرکت بزرگ ایجاد می کند. مهم نیست که بازار فارکس به کدام سمت حرکت می کند. ما فقط هنگام انتشار خبر آماده به ترید هستیم!

این بدان معنی است که هنگامی که بازار در هر دو جهت حرکت می کند، شما یک برنامه برای ورود به آن معامله را دارید. شما هیچ تعصبی در مورد اینکه آیا قیمت بالا یا پایین خواهد رفت، ندارید، از این رو به نام سوگیری غیر جهت دار شناخته می‌شود.

در مقالات آینده از این سری، شما را با نحوه معامله در سوگیری جهت دار آشنا خواهیم کرد.

با ما همراه باشید.

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *