۳ تاکتیک برای معاملات مانند یک استراتژیست نظامی

۳ تاکتیک برای معاملات مانند یک استراتژیست نظامی

از بسیاری جهات، بازار فارکس مانند یک میدان جنگ است. و مانند جنگ، عناصر خطر، عدم اطمینان و خطر، در تجارت فارکس همیشه وجود دارد. برخی از معامله گران، حتی دیگر معامله گران یا خود بازار را به عنوان یک دشمن می بینند که باید از آن پیشی بگیرند.

در پایان روز، پیروزی توسط کسانی به دست می آید که می توانند روی فکر حود تمرکز کرده و توانسته‌اند استراتژی های بهتری را اجرا کنند.

از آنجا که تجارت فارکس با جنگ در میدان نبرد، شباهت هایی دارد، منطقی است که رویکرد یک استراتژیست نظامی را در یادگیری و برخورد با نیروهای بازار در نظر بگیریم.

دکتر برت استینبارگر (Dr. Brett Steenbarger)، یکی از روانشناسان تجاری مشهور، پیشنهاد می کند از تجربه سرهنگ جان آر بوید (John R. Boyd) استفاده کنید تا درک کنید که چگونه باید در طول مبارزه فکر کنید.

به عنوان یک خلبان جنگنده نیروی هوایی ایالات متحده، سرهنگ جان آر بوید به خاطر توانایی خود در پیشی گرفتن از خلبانان رقیب در عرض ۴۰ ثانیه تعقیب، شناخته شده بود و نام مستعار “بوید چهل ثانیه‌ای” را به دست آورد.

او همچنین به خاطر چارچوب خود در تصمیم گیری انسانی به نام حلقه OODA مشهور است که مخفف مشاهده، جهت گیری، تصمیم گیری و عمل است. (Observe, Orient, Decide, Act)

به طور خلاصه، حلقه OODA تجزیه می کند که چگونه انسان ها به طور معمول به یک رویداد واکنش نشان می دهند. به گفته بوید، این پاسخ را می توان به یک دنباله تقسیم کرد.

بخش اول شامل مشاهده است که در آن داده ها با استفاده از حواس جمع‌آوری می شوند. بخش دوم همه چیز در مورد جهت گیری است که در آن مشاهدات برای ایجاد یک دیدگاه ذهنی از وضعیت فعلی استفاده می شود. بعد تصمیم گیری می‌آید که در آن فرد در یک مسیر عمل تصمیم می گیرد و آخرین آن، خود عمل است.

تاکتیک برای معاملات

چگونه می توانیم فلسفه بوید را به تجارت فارکس اعمال کنیم؟

اول، باید درک کنیم که بیش از حس‌های حرص و طمع و ترس، همیشه باید مراقب احساس سردرگمی و عدم اطمینان باشیم.

سعی کنید آخرین باری که بازار شما را غافلگیر کرد را به یاد بیاورید. من شرط می بندم که مدت ها قبل از اینکه شما احساس ترس کنید که تجارت شما واقعا می تواند علیه شما باشد، گیج شده اید و احتمالا از خودتان پرسیدید، “چه اتفاقی می افتد؟”

تا زمانی که شما بخواهید موقعیت را بسنجید و تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید، بازار احتمالا حرکت خود را ساخته و شما را درمانده ترک کرده است.

گفته شده است که “دفاع جوهر هر جنگ است.” اگر چنین است، یک معامله گر موفق باید بتواند پایگاه های خود را پوشش دهد و بفهمد که اگر بازار بمب عدم اطمینان را پرتاب کند (که همواره اتفاق می افتد) چه کاری باید انجام دهد.

شما یک سلاح فانتزی مانند یک سیستم معاملاتی تبلیغاتی ندارید که ظاهراً تضمین شده باشد که شما را سودآور کند (مانند ویدئوهای استراتژی‌های یوتیوب!) همانطور که قبلاً به شما گفتم، فقط باید تا پای جان تمرین کنید.

درست مانند یک سرباز که اعمال قهرمانانه انجام می دهد و بدون فکر در شرایط سخت قرار می گیرد، شما باید در عمل اینقدر تمرین کنید و حرکات درست را در خود نهادینه کنید تا یتوانید در مواقع تحت فشار، کارآمد باشید. در اینجا ۳ تاکتیک برای معاملات وجود دارد:

۱- در مورد چه می‌شد اگرها فکر کنید.
این درست است که شما هرگز نمی توانید واقعاً هیچ رویدادی را دقیقاً در مورد چگونگی وقوع آن پیش بینی کنید. اما توجه به ایکس فاکتورها می تواند شما را از سردرگمی و عدم اطمینان در صورت وقوع اتفاق شگفت انگیز دور نگه دارد.

۲- رفتار بازار را مطالعه کنید.
یک معامله گر موفق کمتر به پیش بینی اینکه بازار چه کاری انجام خواهد داد اهمیت نمی دهد. با این حال، او به آنچه که بازار در شرایط مشابه انجام داده است اهمیت می دهد.

گرایش های بازار را مشاهده کرده و با آن آشنا شوید. این می تواند به شما کمک کند تا خود را جهت دهید و همچنین در هر شرایطی سریع عمل کنید.

۳- کمک بخواهید.
منابع ما فقط می توانند نقشه محدودی از بازار فارکس را برای ما ترسیم کنند. از مشورت گرفتن از دیگران نترسید. یک جفت چشم تازه ممکن است همان چیزی باشد که برای برتری در بازار به آن نیاز دارید.

همیشه به خاطر داشته باشید که بازار به کسانی پاداش می دهد که از نظر ذهنی آماده تصمیم گیری استراتژیک در مواجهه با عدم اطمینان هستند.

معامله گران موفق کسانی هستند که می توانند شرایط بازار را به درستی مشاهده کنند، به سرعت خود را جهت دهی کنند، تصمیمات استراتژیک خود را با دقت اتخاذ کنند و مسیر عمل خود را به نحو احسن انجام دهند.

 

منبع: Babypips - Dr. Pipslow

ارسال پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز با * مشخص شده اند.پر کردن این فیلد ضروری است *